تبلیغات
شهر سلامتی - نقش ورزش در سلامتی قلب
  1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

نقش نیایش در سلامت و آرامش روان

Image 1

یکی از مهم ترین مسائل دین مبین اسلام توجه به بهداشت جسمانی و روانی است. از دیدگاه آموزه های دینی هیچ انسانی حق ندارد که با انجام کارهای زیان آور و روی آوردن به امور ناشایست، به سلامت جسم و روان خود آسیب وارد کند و یا خود را در معرض هلاکت و نابودی قرار دهد. قرآن کریم در این زمینه می فرماید: «...لاتلقوا بایدیکم الی التّهلکة...؛(1) با دستان خود، خویشتن را به هلاکت نیندازید...».

ادامه مطلب »

مسواك زدن در بیان گهربار ائمه معصومین

Image 1


نبى گرامى اسلام حضرت محمَّد (صلى الله علیه و آله ) وائمه : از فرزندانش روشهاى مختلف در دعوت كردن به التزام به مسواك فرموده اند و ما در اینجا اشاره مى كنیم به اینكه پیامبر و اهل بیت معصومین : عملاً به مسواك التزام داشتند و عمل آنان براى ما سنّت است و ما باید از ایشان پیروى كرده و به وسیله آنان راهنمایى شویم چه از نظر اعمال و چه از نظر گفتار.

ادامه مطلب »

نگرشی ژرف به بیماری چاقی و درمان آن

Image 3


این روزها روش های متنوع و رنگارنگی برای درمان چاقی پیشنهاد می شود اما بسیاری از آنها به جای اینکه برای فرد سودمند باشند و باعث ارتقای سلامت وی شوند ، برای او زیانبارند . در این مقاله به چند روش کاهش وزن اشاره می شود اما این بدان معنا نیست که همه آنها را تایید می کنیم بلکه هدفمان فقط آشنایی با آنهاست .

ادامه مطلب »

پیام های پیشگیری سوء مصرف مواد

Image 4


تبلیغات قاچاقچیان در مورد روانگردانها: اعتیادآور نیستند، شادی آورند و حافظه را تقویت می‌کنند. • والدین گرامی: درباره اعتیاد و خطرهای آن صریح و بی پرده با نوجوان خود حرف بزنید. • اعتیاد بسیار نزدیک است، فرزند ما نیز در خطر است. در این باره فکر کنید.

ادامه مطلب »

  • نقش نیایش در سلامت و آرامش روان

    نقش نیایش در سلامت و آرامش روان

  • مسواك زدن در بیان گهربار ائمه معصومین

    مسواك زدن در بیان گهربار ائمه معصومین

  • نگرشی ژرف به بیماری چاقی و درمان آن

    نگرشی ژرف به بیماری چاقی و درمان آن

  • پیام های پیشگیری سوء مصرف مواد

    پیام های پیشگیری سوء مصرف مواد

قبلی
بعدی

نقش ورزش در سلامتی قلب

دیدگاه ها : نظرات

بیماریهای قلبی ، عروقی از اساسی ترین علل مرگ و میر در جوامع بشری است و مبارزه با عوامل خطر ساز این بیماریها می تواند از اساسی ترین اقدامات سازمانهای بهداشتی در جهت کاهش مرگ و میر تلقی گردد . یکی از مهمترین عوامل خطر ساز برای بروز بیماریهای قلبی – عروقی، کم تحرکی و عدم فعالیت فیزیکی مناسب است که در قرن حاضر با پیشرفت تکنولوژی واختراع انواع ماشین آلات و ابزارهای صنعتی به شدت بر گستردگی این معضل افزوده شده است .از دیر باز به ورزش به عنوان یک روش درمانی و یکی از شیوه های پیشگیری از بروز بیماریها ، خصوصاَ بیماریهای قلبی ، عروقی توجه شده است . تقریباَ ۵۰ سال پیش آقای موریس و همکارانش نشان دادند که حملات قلبی در کسانیکه فعالیت فیزیکی بیشتری دارند بسیار کمتر از افراد کم تحرک اتفاق می افتد و پس از آن نیز مطالعات و تحقیقات گستردهای در این زمینه منتشر شده است .تردیدی نیست که ورزش و فعالیت بدنی مناسب قادر است احتمال بروز بیماریهای قلبی ، عروقی ، فشارخون ، چاقی و دیابت را کاهش دهد . همچنین اثرات سودمند ورزش در کاهش چربی خون ، پیشگیری از پوکی استخوان ، افزایش شادابی ، ایجاد خلق و خوی بهتر ، رشد اتکاء به نفس و عزت نفس افراد قابل توجه است .در زمینه بیماریهای قلبی ، عروقی ورزش می تواند احتمال بروز حملات قلبی را ۴-۲ برابر کاهش دهد و با کاهش عوامل خطر ساز از پیشرفت پدیده تصلب شرائین پیشگیری نماید .
همچنین در افرادی که مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی شده اند و یا به حملات حاد عروق کرونری گرفتار شده اند ، انجام ورزش و فعالیت بدنی متناسب با شرایط آنها می تواند خطر وقوع مجدد این حملات را کاهش دهد و نهایتاَ از بروز مرگ و میر بکاهد که این امر عمدتاَ از طریق تشکیل
عروق جانبی و افزایش خون رسانی عروق کرونر صورت می گیرد.
اینکه چه میزانی از ورزش و فعالیت فیزیکی می تواند نقش مفیدی در سلامت انسانها داشته باشد نکته بسیار مهمی می باشد . بطورکلی بررسیها نشان داده است که ورزش مرتب به میزان سه روز در هفته هر بار نیم ساعت بطوریکه در طی این فعالیت ورزشی ضربان قلب به حدود ۱۲۵-۱۱۰ ضربان دردقیقه (مناسب با سن ۶۰-۳۰ سالگی ) برسد می تواند حد مناسبی از فعالیت فیزیکی را برای فرد مهیا سازد که البته باید از درجات کمتر و ورزشهای ملایمتر شروع و بتدریج به این میزان ورزش دسترسی پیداکرد .
قابل ذکر است که ورزشکار بودن افراد در گذشته تاثیر چندانی در کاهش حملات قلبی ندارد و مداوم بودن آن در این رابطه سودمند می باشد .همچنین ورزشهای سنگین و فشرده نه تنها اثرات مفید بیشتری نسبت به میزان ورزش ذکر شده ندارد ، بلکه ممکن است در برخی از موارد عوارض نامطلوبی نیز به بار آورد . انواع فعالیتهای ورزش مورد توصیه عبارت از پیاده روی تند (حدود ۴ کیلومتر در هر نوبت ) ، شنا در آب ، دوچرخه سواری ، دویدن و طناب زدن می باشد . بطور کلی تمام ورزشهایی که در آن تحرک عضلات نقش اصلی را ایفا می کند می تواند مفید واقع شود و بهتر است فعالیت ورزشی ، بیشتر در هنگامی از روز انجام شود که دمای هوا ملایمتر باشد .لازم به یاد آوری است که ورزش و
فعالیت فیزیکی مناسب در کسانی که دچار سکته قلبی و یا تنگی عروق کرونر شده اند می تواند از بروز سکته مجدد و تشدید تنگی عروق پیشگیری نماید که البته در این موارد لازم است با مشورت و راهنمائی پزشک معالج میزان و نوع فعالیت فیزیکی مشخص گردد .بیائید در روز جهانی قلب با مشارکت و تلاشی همگانی ورزش و فعالیت بدنی منظم و مداوم را در میان مردم تحقق بخشیم و سلامت و شادابی را برای جامعه خود به ارمغان آوریم .
منبع: پرتال راسخون

Milla
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 02:18 ب.ظ
Hi there, I check your blog regularly. Your story-telling style is witty, keep doing what you're doing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


مسائل بهداشتی نوزادان و کودکان

کمک های اولیه


  • حمایت می کنیم

عضویت در خبرنامه




توصیه های تغذیه ای

مبتلایان آسم و آلرژی

Image 31- برخی از واكنشهای مربوط به بیماری آسم به افزودنیهای غذایی مثل سولفیتها(1)، تارترازین (نوعی رنگ زرد افزودنی) بنزوات سدیم و سالیسیلاتهای طبیعی (2) (تركیبات شبیه آسپرین كه در بسیاری از غذاها یافت می‌شود) مربوط است. یك پزشك یا متخصص آلرژی می‌تواند به شما كمك كند كه به كدامیك از مواد بالا حساسیت دارید.

Read more ...

زنان و دختران

Image 3دختران و زنان به علت نیاز بیشتر به آهن ، در صورتی که نیازشان تامین نشود به سرعت در معرض خطر کم خونی فقر آهن قرار می گیرند...

Read more ...

جوان ماندن

Image 3در تبلیغات رسانه ای شما نیز شاهد آن هستید که افرادی ادعای ارائه رژیم ضد پیری را می نمایند. واقعیت آنست که افزایش سن و پیر شدن یک پدیده طبیعی غیر قابل اجتناب است که از نشانه های آن عبارتند از: افزایش چین و چروک های صورت، کاهش هوشیاری ذهنی و منطقی، ضعیف شدن عملکرد ارگان های حسی، ابتلا به بیماری هایی نظیر:

Read more ...

دوران بارداری

Image 1رییس انجمن غذا و تغذیه حامی سلامت ایران با توصیه به مصرف منظم مكمل آهن از شروع هفته شانزدهم بارداری به منظور جلوگیری از كم خونی فقرآهن در زنان باردار گفت: مصرف آب لیمو و آب نارنج تازه همراه غذا، میزان جذب آهن را افزایش می‌دهد.

Read more ...

فصل امتحانات

Image 1بسیاری از دانش‌جویان و دانش آموزان، روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می‌پردازند و تصور می‌کنند که غذا و استراحت، مانع مطالعه می‌شود، در صورتی که با تغذیه? صحیح می‌توان بازده فکری را افزایش داد. به‌کارگیری نکات و توصیه‌های زیر، توان دانش‌جو را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات، افزایش می‌دهد:

Read more ...

مجموعه های بهداشت

پیوند های مرتبط


نظرسنجی

کدام حوزه ی اطلاع رسانی در زمینه ی سلامت موفق تر عمل کرده است؟





آمار و ارقام

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
تعداد کل مطالب :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
اضافه کردن به علاقه مندی ها
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...