تبلیغات
شهر سلامتی - 5 غذای طلایی برای زنان
  1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

نقش نیایش در سلامت و آرامش روان

Image 1

یکی از مهم ترین مسائل دین مبین اسلام توجه به بهداشت جسمانی و روانی است. از دیدگاه آموزه های دینی هیچ انسانی حق ندارد که با انجام کارهای زیان آور و روی آوردن به امور ناشایست، به سلامت جسم و روان خود آسیب وارد کند و یا خود را در معرض هلاکت و نابودی قرار دهد. قرآن کریم در این زمینه می فرماید: «...لاتلقوا بایدیکم الی التّهلکة...؛(1) با دستان خود، خویشتن را به هلاکت نیندازید...».

ادامه مطلب »

مسواك زدن در بیان گهربار ائمه معصومین

Image 1


نبى گرامى اسلام حضرت محمَّد (صلى الله علیه و آله ) وائمه : از فرزندانش روشهاى مختلف در دعوت كردن به التزام به مسواك فرموده اند و ما در اینجا اشاره مى كنیم به اینكه پیامبر و اهل بیت معصومین : عملاً به مسواك التزام داشتند و عمل آنان براى ما سنّت است و ما باید از ایشان پیروى كرده و به وسیله آنان راهنمایى شویم چه از نظر اعمال و چه از نظر گفتار.

ادامه مطلب »

نگرشی ژرف به بیماری چاقی و درمان آن

Image 3


این روزها روش های متنوع و رنگارنگی برای درمان چاقی پیشنهاد می شود اما بسیاری از آنها به جای اینکه برای فرد سودمند باشند و باعث ارتقای سلامت وی شوند ، برای او زیانبارند . در این مقاله به چند روش کاهش وزن اشاره می شود اما این بدان معنا نیست که همه آنها را تایید می کنیم بلکه هدفمان فقط آشنایی با آنهاست .

ادامه مطلب »

پیام های پیشگیری سوء مصرف مواد

Image 4


تبلیغات قاچاقچیان در مورد روانگردانها: اعتیادآور نیستند، شادی آورند و حافظه را تقویت می‌کنند. • والدین گرامی: درباره اعتیاد و خطرهای آن صریح و بی پرده با نوجوان خود حرف بزنید. • اعتیاد بسیار نزدیک است، فرزند ما نیز در خطر است. در این باره فکر کنید.

ادامه مطلب »

  • نقش نیایش در سلامت و آرامش روان

    نقش نیایش در سلامت و آرامش روان

  • مسواك زدن در بیان گهربار ائمه معصومین

    مسواك زدن در بیان گهربار ائمه معصومین

  • نگرشی ژرف به بیماری چاقی و درمان آن

    نگرشی ژرف به بیماری چاقی و درمان آن

  • پیام های پیشگیری سوء مصرف مواد

    پیام های پیشگیری سوء مصرف مواد

قبلی
بعدی

5 غذای طلایی برای زنان

دیدگاه ها : نظرات

خوردن این پنج غذا می‌تواند به زنان کمک کند زندگی سالمتری داشته باشند.
* از خوردن ماست کم‌چرب لذت ببرید: ماست یک غذای مقوی و سالم به حساب می‌آید و هر چه سن یک خانم بالاتر می‌رود،نیاز به این نوع از لبنیات هم بیشتر می‌شود.از آنجایی که پوکی‌استخوان یکی از عوارض پیری است ماست که سرشار از کلسیم است می‌تواند این بیماری را به تاخیر بیندازد.مطالعات نشان داده است که خوردن ماست حتی می‌تواند خطر سرطان پستان را در زنان کاهش دهد.
مدارکی هم وجود دارد دال بر اینکه خوردن ماست می‌تواند مشکلات گوارشی و اختلالات و مشکلات التهابی دستگاه گوارش را کاهش بدهد.این اختلالات در زنان شایع‌تر از مردان است.طبق تحقیقات دانشمندان ماست همچنین می‌تواند خطر زخم‌های معده و عفونت‌های واژن را در زنان کاهش بدهد.پس هنگام صبحانه، نهار یا شام یا به عنوان میان‌وعده، ماست بخورید.یک فنجا ماست در حدود 448 میلی‌گرم کلسیم دارد که در هر سنی، هر خانمی برای داشتن استخوان‌هایی سالم به آن نیاز دارد.

2- ماهی به جای گوشت قرمز : محققان علوم تغذیه توصیه می‌کنند که در هفته سه بار ماهی بخورید اما اگر نتوانستید سه وعده در هفته ماهی بخورید،حداقل یک یا دو بار از انی غذای مقوی مصرف کنید.عامل موثر و مفیدی که در ماهی است و آن را ارزشمند کرده، اسیدچرب امگا3 است.اسیدچرب امگا3 موجود در ماهی نه تنها نقش حیاتی و مهم در سلامت غشای سلولی دارد بلکه بدن ما را از بسیاری از بیماری‌های تهدیدکننده نجات می‌دهد.برخی از این بیماری‌ها شامل، بیماری‌های قلبی،سکته،فشارخون بالا،افسردگی،درد مفاصل و بسیاری از بیماری‌های التهابی نظیر لوپوس و‌ارتریت روماتویید است.
بسیاری از محققان دانشگاه نیویورک می‌گویند مصرف روغن ماهی اثرات محافظتی در برابر بیماری‌ آلزایمر دارد. خشکبارهایی نظیر گردو و دانه‌هایی مثل بادام و فندق هم مثل ماهی دارای اسیدچرب امگا3 هستند. علاوه بر این دارای ماده‌ای به نام آلفالینولئیک اسید هستند که برای بدن مفید هستند.

3- حبوبات : خانم‌ها باید در هفته 3 تا 4 وعده از حبوبات استفاده کنند.اگر بخواهیم یک غذای مفید در عین حال کم‌چرب و سرشار از پروتئین و فیبر را معرفی کنیم می‌توانیم حبوبات را نام ببریم. حبوبات اثرات محافظتی علیه بیماری‌های قلبی و سرطان پستان دارد.حبوبات همچنین نقش مهمی در تنظیم و پایداری هورمون‌های زنانه دارند.خیلی از ما به حبوبات به عنوان یک غذای مستقل و مغذی نگاه نمی‌کنیم و شاید تنها گاهی حبوبات را در آش‌ها استفاده کنیم در حالی که حبوبات یکی از سالم‌ترین غذاهایی هستند که زنان می‌توانند مصرف کنند.
در یک مطالعه که نتایج آن در نشریه سرطان آمریکا درج شده است محققان دریافتند که حبوبات مخصوصا عدس بدن را علیه سرطان پستان محافظت می‌کنند.بین شیوع کم‌ بیماری‌های قلبی-‌عروق و مصرف زیاد حبوبات ارتباط واضحی وجود دارد.منظور از حبوبات هم، لپه، عدس، انواع لوبیا، بادام زمینی است. علاوه بر فیبر فراوان موجود در حبوبات، این موادغذایی می‌توانند سبب کاهش سطح کلسترول شوند و ماده ایزوفلاون موجود در آنها می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها کمک کند و از بروز سندرم پیش از قاعدگی در زنان جلوگیری کند.حبوبات همچنین حاوی ماده‌ای است به نام مهار کننده پروتئاز که می‌تواند از سرطان پستان جلوگیری کند.مهار کننده‌های پروتئاز تقسیم سلول‌های سرطانی را کند و یا متوقف می‌کند. خیلی نکته‌ها و مزایا در مورد حبوبات وجود دارد اما به همین سبزه می‌کنیم که اگر شما خانمی هستید که در سن باروری قرار دارید، بدانید که حبوبات دارای اسیدفولیک هستند که برای هر خانمی که قرار است مادر شود لازم و ضروری و بسیار ارزشمند است.


4- میوه‌های قرمز بخورید: گوجه‌فرنگی، هندوانه، گریپ‌فروت و هر میوه قرمز دیگر را هر هفته مصرف کنید حداقل 3 بار.ماده مضر موجود در همه این میوه‌ها لیکوپن است. لیکوپن از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می‌کند و اثرات مفیدی هم برای زنان دارد.طبق برخی مطالعات لیکوپن بدن خانم‌ها را از سرطان پستان محافظت می‌کند.همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که زنان را در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.حتی مصرف گوجه‌فرنگی و سایر میوه‌های قرمز باعث می‌شود شما جوان‌تر بمانید و احساس شادابی و نشاط بیشتری داشته باشید. همه این تاثیرات به خاطر این است که این میوه‌ها مانع از تاثیر اشعه ماورای‌بنفش خورشید روی پوست می‌شود.


5- آب مرکبات مخصوصا پرتقال بخورید:
مصرف زیاد پرتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان معده،در پیشگیری از انواع دیگر سرطانها نیز مؤثر است.از جمله سرطان مری در اشخاصی که زیاد پرتقال می خورند، 50 درصد کمتر از اشخاصی است که آن را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً نمی خورند.همچنین میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده در مصرف کنندگان پرتقال در پایین ترین حد قرار دارد.محققان دریافته اند که پرتقال و سایر مرکبات در پایین آوردن کلسترول خون نیز مؤثرند و این خاصیت مدیون وجود پکتین(Pectin) یا ماده الیافی پوست و ورقه های نازک مابین پره های پرتقال است.یک لیوان آب پرتقال دارای 120 میلی گرم ویتامین Cیعنی دوبرابر مقدار توصیه شده در روز است و علاوه بر آن دارای مقادیری کلسیم، پتاسیم،نیاسین و اسید فولیک است.آب پرتقال سرشار از الیاف (فیبر) است، به ویژه اگر با یا گوشت میوه مصرف شود.
منبع: گروه سلامت سایت سیمرغ

Viagra pills
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 01:04 ق.ظ

Many thanks! Numerous content!

online pharmacy generic viagra viagra uk buy order cheap viagra online where buy viagra can you buy viagra online cheap viagra uk buy sildenafil tablets online where can i buy cheap viagra online find viagra viagra alternatives
Cialis online
یکشنبه 19 فروردین 1397 01:11 ق.ظ

You actually said that effectively!
what is cialis get cheap cialis rezeptfrei cialis apotheke cialis generico lilly cialis price in bangalore only best offers cialis use order generic cialis online bulk cialis canadian discount cialis cialis 5 mg effetti collateral
Cialis online
جمعه 3 فروردین 1397 04:11 ق.ظ

Effectively spoken really! .
cialis coupons cialis for sale in europa wow cialis tadalafil 100mg when can i take another cialis non 5 mg cialis generici cialis sicuro in linea dosagem ideal cialis cialis 10mg prix pharmaci cialis prices in england recommended site cialis kanada
What is a heel lift?
شنبه 18 شهریور 1396 09:29 ق.ظ
WOW just what I was looking for. Came here by searching for
5
Eloise
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 06:12 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my
own blog and was wondering what all is needed to get set up?
I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very internet savvy so I'm not 100% positive.
Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
Thanks
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


مسائل بهداشتی نوزادان و کودکان

کمک های اولیه


  • حمایت می کنیم

عضویت در خبرنامه




توصیه های تغذیه ای

مبتلایان آسم و آلرژی

Image 31- برخی از واكنشهای مربوط به بیماری آسم به افزودنیهای غذایی مثل سولفیتها(1)، تارترازین (نوعی رنگ زرد افزودنی) بنزوات سدیم و سالیسیلاتهای طبیعی (2) (تركیبات شبیه آسپرین كه در بسیاری از غذاها یافت می‌شود) مربوط است. یك پزشك یا متخصص آلرژی می‌تواند به شما كمك كند كه به كدامیك از مواد بالا حساسیت دارید.

Read more ...

زنان و دختران

Image 3دختران و زنان به علت نیاز بیشتر به آهن ، در صورتی که نیازشان تامین نشود به سرعت در معرض خطر کم خونی فقر آهن قرار می گیرند...

Read more ...

جوان ماندن

Image 3در تبلیغات رسانه ای شما نیز شاهد آن هستید که افرادی ادعای ارائه رژیم ضد پیری را می نمایند. واقعیت آنست که افزایش سن و پیر شدن یک پدیده طبیعی غیر قابل اجتناب است که از نشانه های آن عبارتند از: افزایش چین و چروک های صورت، کاهش هوشیاری ذهنی و منطقی، ضعیف شدن عملکرد ارگان های حسی، ابتلا به بیماری هایی نظیر:

Read more ...

دوران بارداری

Image 1رییس انجمن غذا و تغذیه حامی سلامت ایران با توصیه به مصرف منظم مكمل آهن از شروع هفته شانزدهم بارداری به منظور جلوگیری از كم خونی فقرآهن در زنان باردار گفت: مصرف آب لیمو و آب نارنج تازه همراه غذا، میزان جذب آهن را افزایش می‌دهد.

Read more ...

فصل امتحانات

Image 1بسیاری از دانش‌جویان و دانش آموزان، روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می‌پردازند و تصور می‌کنند که غذا و استراحت، مانع مطالعه می‌شود، در صورتی که با تغذیه? صحیح می‌توان بازده فکری را افزایش داد. به‌کارگیری نکات و توصیه‌های زیر، توان دانش‌جو را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات، افزایش می‌دهد:

Read more ...

مجموعه های بهداشت

پیوند های مرتبط


نظرسنجی

کدام حوزه ی اطلاع رسانی در زمینه ی سلامت موفق تر عمل کرده است؟





آمار و ارقام

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
تعداد کل مطالب :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
اضافه کردن به علاقه مندی ها
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...